:: cLiCk cLiCk ::

:: cLicK cNi ::

Thursday, September 15, 2011

petua merawat sunburn

dah lama x menulis.. tetiba jer terus rasa nak berkongsi petua.. ehehe.. nak berkongsi sebab sy dah cuba and memang mujarab k.... sharing is caring kan.

tahun ni adalah tahun sukan sy... bulan 5-7 main netball jer.. muka sunburn x yah cakap la kan.. kira masa balik dari terenggani ari tu boleh tahan lagi.. sambung kat selangor lak lagi teruk... kira masuk opis mmg kena kutuk kaw kaw punya.... dah la, kulit muka jenis manja2 gtu.. baru nak merasa kulit licin dah berbiji2 pulak uhuhuhu... emo tau....

x per2.. kt solve 1 by 1... utk kali nie, sy nak share petua merawat sunburn dulu...



Caranya adalah dengan basuh sebiji kentang, then kukus sehingga benar-benar masak lembut. Tak perlu buang kulitnya, cuma basuh sahaja. Selepas itu lenyek kentang tadi sehingga benar-benar halus . Kemudian letakkan paste kentang tadi pada kulit wajah yang terbakar. Insyaallah, kulit akan terasa nyaman dan segar semula. Cubalah
sy dah cuba.. anda bila lagi??

3 comments:

  1. salam..
    moga sihat empunya blog..
    begitu caranya..bolehlah saya cuba

    ReplyDelete
  2. thnaks..kalau buat depan mar mertua terkojut tak dia? ehhehe

    ReplyDelete

:: SaHaBaT cAuLaLa ::