:: cLiCk cLiCk ::

:: cLicK cNi ::

Tuesday, November 30, 2010

:: Friso Gold ::

eh, uols semua pernah dengar pasal Friso Gold tak???..... masa pregnant dulu sy x da la minum susu nie eheeeee sy minum anmum.. tp, sat jer... x lalu daaaaaaa hahahaa.. sudah, sampai bersalin x minum susu pun hik hik hik...

masa Adam dulu memang dia minum susu nie... masa dia minum sy suka simpan tin2.. memang banyak sangat... masa wat clearance dulu sy ada amik gambar tp, x ingat dah kat mana.. nanti sy godek2.. kalau ada sy add kat sini.... sepanjang adam minum susu nie memang ok sangat... sistem penghadaman dia pun lawas... so, sapa2 nak try @ nak dapatkan free sample click cni yer......

4 those yang inginkan si manja anda chat, anda boleh try Friso gold ini...  kenapa?? Susu Friso gold kini dirumus khas dengan P2 Dual System yang mengandungi Agen Sinbiotik Friso.  Sinbiotik ialah rangkuman Prebiotik dan Probiotik yang dapat memperkuatkan sistem ketahanan badan, sejak usia awal.

Friso gold pula ialah susu untuk membesar yang menagndungi pelbagai rumusan berbeza bagi setiap peringkat perkembangan anak anda.  Jadi apabila usus dan perut si manja lebih sihat, sistem pertahanannya akan meningkat dan tubuhnya lebih bersedia untuk menentang kuman.

Apakah Probiotik?
Secara ringkasnya, ia adalah bakteria 'baik'.  Bakteria ini menghalang bakteria 'bahaya' daripada menyerang usus.

Apakah Prebiotik?
Seperti juga hidupan yang lain, bakteria 'baik' ini memerlukan makanan.  Makanan mereka digelar Prebiotik, iaitu sejenis serat diet.

Setakat mana Sinbiotik berkesan?
Dalam satu kajian, kanak-kanak yg menerima rumusan sinbiotik (kombinasi prebiotik & probiotik) menunjukkan pengurangan kekerapan masalah cirit-birit, alahan, sesak nafas dan jangkitan gastrousus.

DHA,AA dan SA.
Susu untuk membesar tidak akan sempurna tanpanya.  Sebab itu Friso Gold juga mengandungi ketiga-tiganya.  Malah kandungan DHA dan AA dalam Friso Gold adalah seimbang pada nisbah 1:1..

ni jadual keperluan friso gold untuk anak2 anda... lets check it out.....

No comments:

Post a Comment

:: SaHaBaT cAuLaLa ::