:: cLiCk cLiCk ::

:: cLicK cNi ::

Wednesday, December 28, 2011

: khas untuk wanita di luar sana :

Info yang patut diketahui oleh si wanita tentang bagaimana pemakaian coli terlalu ketat akan meningkatkan risiko penyakit kanser payudara. Ini hasil kajian yang dilakukan di Univeristi Harvard AS menyatakan pemakaian coli yang ketat akan mengganggu kesihatan dan salah satu sebab kenapa perempuan menghidap kanser payudara.

Menurut kajian itu lagi, coli yang ketat akan melambatkan perjalanan darah dan merosakkan saraf payudara dimana aliran oksigen dan nutrisi ke sel-sel payudara akan terbantut hingga racun terjebak di dalamnya. Golongan wanita utama yang mudah menghidap kanser payudara ialah golongan yang bekerja dengan swasta kerana memiliki waktu bekerja yang lama dan mereka memakai bra yang ketat lebih dari 12 jam.

Malah ketika tidur pun, mereka memakai bra. Seeloknya ketika tidur buka la bra kerana ia akan memberi 'nafas' kepada payudara untuk kelihatan anjal dan menarik. Apa yang penting, pemakaian bra yang ketat dan lebih dari 12 jam boleh mengundang pelbagai penyakit terutama kanser payudara.

No comments:

Post a Comment

:: SaHaBaT cAuLaLa ::