:: cLiCk cLiCk ::

:: cLicK cNi ::

Sunday, November 11, 2012

mood membaca

Salam.....

Dah lama rasanya x shopping buku2... selalunya kalau beli pun buku anak2 jer.. adam terutamanya sebab dia memang ulat buku.. Ishkkk, ikut sapa la nie ehehehe....

Dulu, kalau sebelum kawin sy memang hantu buku a.k.a ulat buku... terutamanya zaman study2 dulu.. dari sekolah rendah lagi.... Sy memang suka membaca... x kira apa jenis buku, novel, majalah, apa2 jer la semuanya sy belasah... kalau novel tue sanggup tahan makan, x tidur semua semata-mata nak tau ending hahaha.. ntah apa2 ntah... tp, sekarang ntah ke mana la hilangnya sikap tue semua.. ishkkk.. mungkin sebab kekangan masa, anak2, keja dan lain2 kan... dulu, x pikir semua ni.. sekarang banyak tanggungjawab.. tp, kalau nak mesti seribu daya... ada gak kadang2 tu sy beli majalah tp, x sentuh2 pun... 

weekend baru2 ni, berdua ja ngn adam kat rumah.. x tau nak wat apa, ajak dia p cari buku.. dia memang laju ja kalau ajak beli buku... dalam banyak2 buku matematik juga feveret dia... x per lah... dari pengamatan sy, adam memang minat buku.. x payah susah payah suruh, dia sendiri akan buat... bab2 main mainan dia betul2 kurang.. dia lebih kepada buku.. x kirala, mewarna ka, membaca ka, melukis ka.. kadang2 masa amik dia dari sekolah terus dia nak tunjuk apa yg dia baca kat sekolah ari tue.. kalau nak p mana2 juz bekalkan dia ngn buku..

Beza pulak ngn c akma.. dia macam kureng sket ngn buku2 nie.. mungkin baru 3 tahun kot.. kalau beli pun dia kisah.. kalau suruh kaler, conteng jer... ikut dan dia ja.. adam lak, semuanya nak perfect.. walaupun macam tu, akma ni macam cepat tangkap. maksud sy macam dia dengar adam baca doa ker apa, dia cepat boleh ingat.. dia lebih kepada pemerhatian.. Cikgu dia pun selalu cakap yg dia cepat boleh.. ajar doa ke apa ke semua dia cepat dapat.. alhamdulillah... setiap anak ada kelebihan masing2 kan...

k, berbalik kepada cerita weekend ari tue... sebenarnya no idea nak p cari buku kat mana.. last2  p popular kat star parade.. Mula tu bukan main jual mahal.. semua buku dia x nak.. macam2 dia soal.. bila nampak buku boboiboy terus senyum sampai ke telinga.. dah la tu bukan 1 sekali ambik 4... bila kita suruh amik buku lain jgn amik yg sama, dia kata mana da sama.. memang la boboiboy tp, gambar x sama.. sabo jer la.. senyap2 sy tambah buku science sbb dah tau dia bukan nak colour sgt pun...

Balik rumah sat jer dia kaler, pas tu dah bosan.. lastly, syok wat science.. abis satu buku tu.. dah agak dah.. 

4 buku kaler.. semuanya boboiboy..

dah alang2 beli buku adam, sy pun macam teringin nak mula membaca balik.. rasa rugi jer bila kurang baca.. main rembat jer mana yang nampak coz adam dah tunjuk tahap kebosanan dia...
Ni pulak buku omaknya... layannn


macam best jer 3 3 buku nie... harap2 dapat abiskan semuanya..


Sebab semuaorang dok citer pasal adam & hawa ni kan so tergerak lak nak beli... ceritanya sy x pernah tengok pun... saja nak tau kisahnya camna.. tp, serius Aisya Sofea pun novel memang besttt

Yang ni belum mula baca lagi... tp, tengok macam best jugak.. x sabar nak baca..

Dan yang terakhir... buku ni lebih kepada motivasi sebenarnya.. 3 buku yang berlainan.. ok la kan.. ikut hati nak beli banyak lagi tp, sabar.. abiskan yang ni dulu... sy dah janji ngn diri sy, kalau berjaya abiskan semua ni, akan ada lagi buku2 yang lainnya.. yeyy... x sabar nak abiskan....


lastly....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

nak interprem jugak hahahhaa....
cubaan snap gmbr bg nmpk muka kurus ngeeeeeeeee


p/s: jom kita tanamkan sifat suka membaca.. Membaca jambatan ilmu okey..
daaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment

:: SaHaBaT cAuLaLa ::